Mar 09 2014

Kajakiem po lasach namorzynowych w Ao Thalane

Niezwykle urozmaicona linia brzegowa Tajlandii oprócz popularnych i malowniczych wysp oferuje również otoczone wysokimi klifami, wcinające się głęboko w ląd ukryte zatoki i laguny z lasami namorzynowymi. Najlepszym sposobem na odkrycie tych terenów jest wyprawa kajakiem. Była to dla nas miła odmiana po wycieczkach na wyspy i plaże. Krajobrazy zupełnie inne no i samo przemieszczanie się na kajakach było ekscytujące. Nie zawiedliśmy się i był to kolejny udany dzień w Tajlandii.

Ao Thalane1Wycieczka zaczęła się od krótkiej instrukcji ze strony przewodnika odnośnie samej techniki wiosłowania i manewrów. Wszyscy nowicjusze odetchnęli z ulgą po informacji, że poziom wody jest tak niski, że nie ma szans żeby ktoś utonął. Wszystkie szlaki i trasy są dokładnie znane przewodnikom przez co można było czuć się naprawdę bezpiecznie.

Ao Thalane2 Pierwszy etap był bardzo spokojny i był to raczej czas na odnalezienie wspólnego rytmu z partnerem i przećwiczenie podstawowych manewrów. Wystarczyło kilka minut treningu żeby poczuć się całkiem swobodnie chociaż nie dla wszystkich było to takie oczywiste i z rozbawieniem obserwowaliśmy osobników kręcących się w kółko, wpływających na mielizny i zahaczających o korzenie. Nikt się jednak nie denerwował, nie spieszył i wszystkim udzielał się błogi nastrój. Nie było żadnych fal więc wiosłowanie nie wymagało żadnego wysiłku. Po około 30min wpłynęliśmy w wysoki wąwóz, którego zbocza porastała gęsta, bujna tropikalna roślinność. Niezwykła cisza przerywana tylko od czasu do czasu piskami małp i skrzeczeniem papug tworzyła tak niezwykła atmosferę, że praktycznie wszyscy jednocześnie  przestali wiosłować  i przez dłuższy czas unosiliśmy się  nieruchomo na wodzie delektując się tym niezwykłym otoczeniem.

I wreszcie dotarliśmy do celu naszej wyprawy czyli lasów namorzynowych – zupełnie dla nas wyjątkowa i nieznana w naszej strefie formacja roślinna utworzona przez drzewa i krzewy słonolubne przystosowane do okresowego zalewania przez wodę morską. Tyle z teorii w praktyce natomiast ujrzeliśmy malowniczą plątaninę korzeni wystających ponad poziom wody, konary drzew tworzące zwarty tunel wewnątrz którego spokojnie wiosłowała nasza grupa. Wrażenia niezapomniane i moglibyśmy tak kajakować cały dzień…

Ao Thalane3 Ao Thalane4 Ao Thalane5 Ao Thalane6W czasie całej wycieczki mieliśmy dwa postoje, pierwszy na wysepce której w drodze powrotnej już nie było i drugi w małej zatoczce. Przerwy dobrze robiły naszym zmęczonym jednak trochę rękom szczególnie, że poprzednie dni to zero wysiłku i lenistwo na plażach.

Ao Thalane7 Ao Thalane8Informacje praktyczne

Wycieczka zaczyna się o 10:00 w Ao Thalane dokąd wszyscy uczestnicy są dowożeni transportem z okolicznych miejscowości. Cena wycieczki w naszym przypadku wynosiła 450 bathów (43 pln) za osobę (cena z ulotki to 600 bathów). W cenę wliczone mamy transport z/do hotelu, zimne napoje, owoce oraz ubezpieczenie. Czas jaki spędzamy w samym kajaku to około 3 godziny.