Archiwum kategorii: KAMBODŻA

Cze 07 2014

Siem Reap i „pływające wioski”

Podróże, oprócz oczywistych zalet jak wypoczynek czy poznawanie nowych miejsc, poszerzają pole naszej wrażliwości i świadomości. Brzmi to trochę jak szkolna formułka, ale z każdym kolejnym miejscem przekonujemy się, że to prawda. Nasza wiedza na temat tego co dzieje się w mniej lub bardziej dalekich rejonach świata okazuje się często płytka i powierzchowna i właśnie …

Maj 24 2014

Angkor Wat (dzień 3) – polowanie na wschód słońca

Angkor Wat – od tego widoku wszystko się zaczęło. Podziwiany przez nas wielokrotnie w albumach, internecie, wzbudzał nasz podziw i rozpalał marzenia, ale jednocześnie zawsze wydawał się tak daleki i niedostępny. I oto jesteśmy na miejscu przed najbardziej rozległą i najbardziej okazałą budowlą sakralną na świecie, a wspaniały wschód słońca oblewający wszystko różową poświatą wzmacnia …

Maj 05 2014

Angkor Thom (dzień 2)

Ilość wrażeń i emocje nie pozwoliły nam usiedzieć wieczorem pierwszego dnia w hotelu więc ruszyliśmy na osławione Pub Street. Miało być jedno piwko a skończyło się na kliku toteż poranek następnego dnia był bardzo ciężki… Jednak w czasie całego naszego wyjazdu mocno przesunęliśmy granice naszej wytrzymałości dlatego mimo kiepskiego samopoczucia wskoczyliśmy na rowery i ruszyliśmy …

Maj 02 2014

Angkor (dzień 1) – Grand Circuit

Pierwszy dzień pobytu w Kambodży spędziliśmy bardzo intensywnie. Cel był bardzo ambitny – objechać rowerem największą „pętle” czyli Grand Circuit. Zadanie tym bardziej trudne bo zaczynaliśmy dzień przecież w Bangkoku. Przed nami zatem był ponad 30 km dojazd do lotniska, lot Bangkok – Siem Reap, „załatwienie” wiz do Kambodży (koszt 20 USD + ewentualnie 1 …

Kwi 27 2014

Angkor – Imperium Khmerów

„Gdy wyruszysz do Angkoru, nie wrócisz sobą” w pełni podpisujemy się pod tym khmerskim powiedzeniem. Po Tajlandii gdzie zachwycaliśmy się cudowną przyrodą, plażami, słońcem i wszystkim co przynosi radość, ale jest też doświadczeniem ulotnym i krótkotrwałym, Kambodża a dokładniej Angkor dostarczył nam przeżyć wręcz duchowych i mistycznych. Trudno obronić się przed egzaltacją aby opisać piękno …