Category: TAJLANDIA

Maj 23 2015

Koh Tao – rajskie lenistwo

To było nasze drugie podejście do Koh Tao, w poprzednim roku mieliśmy już nawet wstępną rezerwację, ale ostatecznie wybraliśmy Kambodżę i Angkor Wat więc ostatecznie musieliśmy zrezygnować z pobytu na wyspie. Co takiego jest w Koh Tao, że wśród dziesiątek popularnych tajskich wysp to akurat na nią się tak uparliśmy? To przede wszystkim prawdziwy raj …

Lut 15 2015

Tajlandia poradnik

Tajlandia to nasza pierwsza tak daleka podróż, toteż mieliśmy wiele obaw czy podołamy organizacyjnie. Jest to jednak miejsce bardzo przyjazne turystyce na własną rękę i warto właśnie od tego kierunku rozpocząć swoje dalekie, samodzielne podróżowanie poza Europę. Zwolennicy spontanicznych wyjazdów zdadzą się pewnie na przypadek i pojadą w ciemno, my woleliśmy się dobrze przygotować przede …

Cze 28 2014

Bangkok – miasto aniołów

Chociaż w Bangkoku w czasie całej wycieczki zatrzymywaliśmy się czterokrotnie to jego zwiedzanie zostawiliśmy sobie na sam koniec. Niestety miasto nas nie zachwyciło i jeżeli w przyszłości zdarzy nam się jeszcze być w tym rejonie to będziemy stolice Tajlandii traktować tylko jako punkt tranzytowy. Może to ilość wrażeń w czasie poprzednich dni sprawiła, że Bangkok …

Kwi 20 2014

Wodospady Erawan

Przygotowując się do wyjazdu do Tajlandii zachwyciliśmy się wodospadami Erawan. Plan zmienialiśmy kilkukrotnie, ale podróży do Kanchanaburi i pobliskiego Parku Narodowego Erawan z siedmiopoziomowymi wodospadami byliśmy pewni od początku. Mimo trudów podróży do i z Kanchanaburi wodospady Erawan spełnił wszystkie nasze oczekiwania. Każdego kogo zachwycają klimaty Plitwickich Jezior w Chorwacji poczuje się tu jak w …

Kwi 13 2014

Kanchanaburi i Death Railway

Chyba każdy widział albo przynajmniej słyszał o filmie „Most na rzece Kwai”. Rafthouse na rzece Kwai brzmi prawie tak samo dumnie… Brzmi – bo już niestety nie wygląda o czym przekonaliśmy się na miejscu. Ale po kolei. Bardzo chcieliśmy zobaczyć to historyczne miejsce, przejechać się osławioną „koleją śmierci” (Death Railway), zanocować na rzece i jak …

Mar 31 2014

Railay Beach

Rajskie krajobrazy Railay Beach na długo pozostaną w naszej pamięci. Całkowicie niedostępny od strony lądu niewielki półwysep oferuje piękne i piaszczyste plaże, kilkusetmetrowe wapienne klify schodzące wprost do morza, punkty widokowe z niesamowitą panoramą oraz ukryte wśród skał laguny. Wszystkie te atrakcje znajdują się bardzo blisko siebie – dlatego Railay jest tak popularne wśród turystów …

Mar 23 2014

Krabi

Krabi to popularny kurort południowo-zachodniej Tajlandii położony u wybrzeża Morza Andamańskiego. To właśnie na to miasto padł nasz wybór jako pierwszej miejscówki. Głównym powodem był fakt, że jest to świetny punkt wypadowy na wszystkie okoliczne wyspy jakie chcieliśmy zobaczyć, także ceny oraz dobre opinie tutejszych miejsc noclegowych. Obecnie mając porównanie z pobliskim Ao Nang które …

Mar 09 2014

Kajakiem po lasach namorzynowych w Ao Thalane

Niezwykle urozmaicona linia brzegowa Tajlandii oprócz popularnych i malowniczych wysp oferuje również otoczone wysokimi klifami, wcinające się głęboko w ląd ukryte zatoki i laguny z lasami namorzynowymi. Najlepszym sposobem na odkrycie tych terenów jest wyprawa kajakiem. Była to dla nas miła odmiana po wycieczkach na wyspy i plaże. Krajobrazy zupełnie inne no i samo przemieszczanie …